Uwagi do projektu przebudowy ul. Kraszewskiego

Opublikowane przez IdP w dniu

W związku z konsultacjami społecznymi projektu przebudowy ulicy Kraszewskiego oraz okolicznych ulic przedstawionego przez ZDM prezentujemy nasze uwagi.

 

W naszej ocenie, najbardziej istotnym błędem zaprezentowanego projektu jest propozycja umieszczenia na każdym ze skrzyżowań sygnalizacji świetlnej, która wydatnie utrudni ruch pieszy, jak i negatywnie wpłynie na płynność ruchu samochodowego oraz tramwajowego. Instalacja na tej klasy ulicach sygnalizacji świetlnej pod pozorem poprawy bezpieczeństwa jest niepotrzebna, a bezpieczeństwo takich rozwiązań jest iluzoryczne.

 

Uwagi do projektu:

 

  1. zrezygnowanie z projektowanej sygnalizacji świetlnej w całym obszarze opracowania w celu ułatwienia ruchu pieszego oraz upłynnienia ruchu samochodowego i tramwajowego
  2. na skrzyżowaniu ulicy Zwierzynieckiej i Kraszewskiego zaprojektowanie skrzyżowania równorzędnego, dzięki czemu pojazdy szynowe będą miały pierwszeństwo,
  3. ul. Zwierzyniecka: wytyczenie dodatkowego przejścia dla pieszych umożliwiającego wejście na przystanek na wysokości projektowanego progu zwalniającego oraz jego kontynuacja na drugą stronę ulicy,
  4. poprowadzenie lewoskrętu rowerowego z ul. Kraszewskiego w Zwierzyniecką przy osi jezdni zamiast zjazdu na chodnik,
  5. w południowej części ul. Kraszewskiego – zaprojektowanie łącznika rowerowego z jezdni na chodnik przed, a nie za przejściem dla pieszych,
  6. tam gdzie pozwala na to szerokość ulicy, fizyczne wydzielenie torowiska na ul. Kraszewskiego za pomocą separatorów umożliwiających awaryjne wjazd na torowisko,
  7. likwidacja oddzielnego pasa do lewoskrętu z ul. Kraszewskiego w ul. Jackowskiego celem nieblokowania tramwajów,
  8. w ciągu ulicy Kraszewskiego poprowadzenie drogi rowerowej na jezdni, a nie na chodniku,
  9. przesunięcie drogi rowerowej oraz przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Kraszewskiego i Sienkiewicza bliżej ul. Kraszewskiego,
  10. likwidacja miejsc postojowych na chodniku po zachodniej stronie ul. Kraszewskiego i instalacja w ich miejscu małej architektury i zieleni lub przesunięcie krawężnika, w taki sposób,aby miejsca postojowe znajdowały się na jezdni, a nie na chodniku,
  11. skrócenie przejścia dla pieszych na ul. Jackowskiego przez miejscowe zawężenie jezdni,
  12. wytyczenie przejścia dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania Zwierzyniecka / Kraszewskiego lub zamiennie po południowej stronie skrzyżowania Jackowskiego / Zwierzyniecka,
  13. zachowanie odzyskanej kostki brukowej i ułożenie jej w torowisku zamiast płyt EPT

Grafika w większej rozdzielczości dostępna jest tutaj. Konsultacje trwają do 13.02.2013, zatem zachęcamy do wysłania uwag przez formularz na stronie ZDM.

 

 

 

Kategorie: Urbanistyka

Translate »