Uwagi do projektu przebudowy ul. Kraszewskiego
W związku z konsultacjami społecznymi projektu przebudowy ulicy Kraszewskiego oraz okolicznych ulic przedstawionego przez ZDM prezentujemy nasze uwagi.
W naszej ocenie, najbardziej istotnym błędem zaprezentowanego projektu jest propozycja umieszczenia na każdym ze skrzyżowań sygnalizacji świetlnej, która wydatnie utrudni ruch pieszy, jak i negatywnie wpłynie na płynność ruchu samochodowego oraz tramwajowego. Instalacja na tej klasy ulicach sygnalizacji świetlnej pod pozorem poprawy bezpieczeństwa jest niepotrzebna, a bezpieczeństwo takich rozwiązań jest iluzoryczne.
Uwagi do projektu:
- zrezygnowanie z projektowanej sygnalizacji świetlnej w całym obszarze opracowania w celu ułatwienia ruchu pieszego oraz upłynnienia ruchu samochodowego i tramwajowego
- na skrzyżowaniu ulicy Zwierzynieckiej i Kraszewskiego zaprojektowanie skrzyżowania równorzędnego, dzięki czemu pojazdy szynowe będą miały pierwszeństwo,
- ul. Zwierzyniecka: wytyczenie dodatkowego przejścia dla pieszych umożliwiającego wejście na przystanek na wysokości projektowanego progu zwalniającego oraz jego kontynuacja na drugą stronę ulicy,
- poprowadzenie lewoskrętu rowerowego z ul. Kraszewskiego w Zwierzyniecką przy osi jezdni zamiast zjazdu na chodnik,
- w południowej części ul. Kraszewskiego – zaprojektowanie łącznika rowerowego z jezdni na chodnik przed, a nie za przejściem dla pieszych,
- tam gdzie pozwala na to szerokość ulicy, fizyczne wydzielenie torowiska na ul. Kraszewskiego za pomocą separatorów umożliwiających awaryjne wjazd na torowisko,
- likwidacja oddzielnego pasa do lewoskrętu z ul. Kraszewskiego w ul. Jackowskiego celem nieblokowania tramwajów,
- w ciągu ulicy Kraszewskiego poprowadzenie drogi rowerowej na jezdni, a nie na chodniku,
- przesunięcie drogi rowerowej oraz przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Kraszewskiego i Sienkiewicza bliżej ul. Kraszewskiego,
- likwidacja miejsc postojowych na chodniku po zachodniej stronie ul. Kraszewskiego i instalacja w ich miejscu małej architektury i zieleni lub przesunięcie krawężnika, w taki sposób,aby miejsca postojowe znajdowały się na jezdni, a nie na chodniku,
- skrócenie przejścia dla pieszych na ul. Jackowskiego przez miejscowe zawężenie jezdni,
- wytyczenie przejścia dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania Zwierzyniecka / Kraszewskiego lub zamiennie po południowej stronie skrzyżowania Jackowskiego / Zwierzyniecka,
- zachowanie odzyskanej kostki brukowej i ułożenie jej w torowisku zamiast płyt EPT
Grafika w większej rozdzielczości dostępna jest tutaj. Konsultacje trwają do 13.02.2013, zatem zachęcamy do wysłania uwag przez formularz na stronie ZDM.