Sprzeciw Stowarzyszenia wobec podwyżek cen biletów
Pomimo trudnej sytuacji komunikacyjnej Poznania, ostatnie miesi?ce pokaza?y, ?e mamy absolutn? racj? w kwestii cen. Decyzja o obni?eniu stawek za przejazdy w dni robocze w godzinach szczytu zaowocowa?a wzrostem sprzeda?y biletów! Sta?o si? tak praktycznie przy braku udogodnie? dla komunikacji publicznej (zbyt ma?a ilo?? buspasów). Pomy?lmy ilu nowych klientów pozyskamy – i ile pieni?dzy (!) w przypadku zachowania obecnych cen i wprowadzenia rabatów na zakup d?ugookresowych sieciówek – wszystko to, co postulowali?my ju? w listopadzie ubieg?ego roku!
Jedyn? drog? w naszym przekonaniu na rozwi?zanie problemów finansowych jest zwi?kszenie liczby pasa?erów. Mo?e si? to dokona? tylko i wy??cznie dzi?ki lepszej ofercie(szybkie przejazdy dzi?ki priorytetom dla pojazdów komunikacji miejskiej i usprawnieniom – np. buspasy) oraz niskich cenach. Tylko atrakcyjne ceny zatrzymaj? dotychczasowych pasa?erów i skusz? where to buy avodart nowych, obecnych kierowców samochodów, do skorzystania z transportu publicznego. Powtarzamy konsekwentnie – pieni?dze nie znajd? si? dzi?ki podwy?kom,one s? w kieszeniach pasa?erów, których podwy?ki zniech?c? i u potencjalnych pasa?erów, czyli kierowców, którzy wtedy sytuacji tylko si? utwierdz?, ?e lepiej dalej w nich pozosta?!
Reasumuj?c podwy?ki wygeneruj? nam tylko wi?kszy problem w nast?pnych latach. Spadnie liczba pasa?erów oraz spadn? dochody! Uciekaj?cy pasa?erowie przesi?d? si? do samochodów oraz na rowery. Staniemy przed ogromnym deficytem przy konstruowaniu kolejnych bud?etów. Ca?a sytuacja oznacza gorsze warunki w poruszaniu si? po mie?cie, zarówno dla komunikacji miejskiej jak i indywidualnej (korki).
Wszystkie osoby – w?adze, urz?dnicy oraz radni, którzy zdecyduj? o podwy?kach bior? na siebie odpowiedzialno?? za negatywne ich konsekwencje. Ta lekkomy?lno?? zem?ci si? na nas bardzo srogo. ZTM prognozuje powa?ne spadki pasa?erów w przypadku wprowadzenia podwy?ek – w jaki sposób chcemy utrzyma? wp?ywy z komunikacji w najbli?szych latach, skoro b?dziemy traci? klientów? Jak sobie wyobra?amy komunikacj? w mie?cie za par? lat je?li teraz stracimy prognozowane miliony pasa?erów?
Z wyrazami szacunku,
Pawe? Sowa, Prezes Stowarzyszenia
Arkadiusz Borkowski, cz?onek zarz?du