Estetyka
Krótsze i dłuższe fakty o poznańskiej uchwale krajobrazowej (maj 2024)
Mimo zamieszań, kilu sądów i Trybunału, poznańska uchwała krajobrazowa przetrwała i (prawie) w całości obowiązuje. O tym „prawie” – w naszym artykule.
Mimo zamieszań, kilu sądów i Trybunału, poznańska uchwała krajobrazowa przetrwała i (prawie) w całości obowiązuje. O tym „prawie” – w naszym artykule.
23 kwietnia zamieściliśmy, wsadzając nieco kij w mrowisko, artykuł „Teatr nasz widzimy…”, o budowie nowej, docelowej siedziby poznańskiego Teatru Muzycznego. Na FB rozwinęła się pewna dyskusja, w wyniku której dwóch naszych Czytelników wskazało dodatkowe materiały na temat tego projektu i jego wizualizacji. Postanawiamy się nimi podzielić w tym suplemencie.
Bardzo się cieszymy, że nowa siedziba Teatru Muzycznego powstanie. Budynek będzie zlokalizowany w luce przy Kaponierze. Treści medialne i wizualizacje związane z wynikami konkursu wyglądają pięknie, a przynajmniej efektownie. My mamy jednak wątpliwości.
Minęło kilka miesięcy od ukończenia przebudowy skrzyżowania ul. św. Marcin i al. Niepodległości oraz wprowadzenia stałej organizacji ruchu.
Niestety — efekty inwestycji kosztującej kilkadziesiąt milionów złotych są dla poprawy przestrzeni miejskiej bardzo kiepskie.
Na prośbę naszych Gości z FB powtórzyliśmy ankietę. Obie części ankiety potraktowaliśmy łącznie, bo nie ma powodu, by tak nie czynić. Oto wyniki ankiety.
Tydzień temu wróciliśmy do tematu schematów malowania poznańskiego taboru komunikacji publicznej. Zaprosiliśmy do ankiety na temat wyboru któregoś ze schematów malowania zaprezentowanych przez nas. Oddano głosy na zaproponowane warianty schematów, podzielono się także kilkunastoma głosami „wolnymi”.
„Społecznicy chcieliby, żeby MPK Poznań i plastyk miejski opracowali wytyczne dotyczące kolorystyki taboru. MPK nie uważa tego za niezbędne.”
Zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania komentarza Radnego Pawła Sowy w sprawie nie tylko nowej wizji dworca głównego, ale także czekającej nas gruntownej przebudowy Poznańskiego Węzła Kolejowego.
Prawie dwa lata temu zajęliśmy się planami gruntownej przebudowy tzw. Towarowej Obwodnicy Poznania (TOP) dla umożliwienia prowadzenia po niej ruchu osobowego. Teraz odezwały się poważne głosy krytyczne wobec koncepcji.
Jak już pisaliśmy, niedawno Piotr Malepszak został podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Streszczamy najnowszą wypowiedź pana ministra na temat działania i planów związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym
Jakiś czas temu działający na FB Pieszy Miejski opublikował wyniki swoich obserwacji dotyczących liczby samochodów przejeżdżających tranzytem przez św. Marcin w części między ulicami Kościuszki a kościołem.
Ten temat nurtuje wiele osób aktywnie zajmujących się Poznaniem – nas także. Na czym polega problem?
(więcej…)PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) ogłosiły postępowanie w sprawie projektu ogromnej przebudowy Poznańskiego Węzła Kolejowego. To zamiar iście „rewolucyjny” co najmniej na miarę tego, jaki zaszedł w drugiej połowie XIX wieku. Postanowiliśmy przekopać się przez dokumentację PKP PLK i w nieco inny sposób zapoznać opinię publiczną z tymi ambitnymi planami.